aforizmi za decu

NOVA KNjIGA AFORIZAMA ZA DECU ALEKSANDRA ČOTRIĆA

NOVA KNjIGA AFORIZAMA ZA DECU
ALEKSANDRA ČOTRIĆA

 

Beograd, 1. oktobar - „Prijaviću nasilje u porodici. Mama me tera da jedem spanać“; „Mamin najvažniji kućni posao je da mi napiše domaće zadatke“; „Tata u kući može sve da popravi. Jedino za mene kaže da sam nepopravljiva lenština“; „Najviše volim da mi baka čita uspavanke. Kad se baka uspava, brat i ja možemo da radimo šta hoćemo“; „Moj deda je malo zaboravan. Priča mi bajke o 'Snežani i tri praseta', 'Vuku i sedam patuljaka', 'Crvenkapi u čizmama' i  'Ivici i Pepeljugi'; „Meni je škola kao pesma. Idem u muzičku školu“; „Ko ne ponavlja gradivo, ponavlja razred“; „Sanjam da dobijem peticu. Zato i spavam na časovima“...

Ovo su neki od tristotinak aforizama za decu iz nove zbirke Aleksandra Čotrića (1966)  koja je objavljena pod naslovom „Knjiga protiv briga“. To  je peta knjiga za najmlađe našeg poznatog aforističara i člana Udruženja književnika Srbije.  Jedna knjiga za decu objavljena mu je u Sloveniji.

Od prošle školske godine Čotrićevi aforizmi uvršteni su u Čitanku za četvrti razred osnovne škole „Beskrajne reči“, što je prvi primer u našoj zemlji da je najkraća književna forma pronašla svoje mesto u udžbeniku i obrazovnom sistemu Srbije.  Čotrić je dobitnik nagrade „Dositejevo pero“, koje dodeljuju učenici beogradskih škola i priznanja časopisa „Vitez“ i „Vitezovog festivala pisaca za decu“ za „izuzetan i dragocen doprinos ulepšavanju sveta deteta“.

Aforizme u zbirci „Knjiga protiv briga“ ilustrovao je Tihomir Čelanović, objavila ju je izdavačka kuća „Pčelica“ iz Čačka, u znamenitoj ediciji „Pčelica PLUS“.

Knjiga je odmah po objavljivanju predstavljena u Srpskoj školi i gimnaziji „Nikola Tesla“ u Budimpešti, a tokom oktobra autor će svoje delo promovisati pred čitalačkom publikom u Temišvaru i na međunarodnim sajmovima knjiga u Frankfurtu i Beogradu.

UDRUŽENjE KNjIŽEVNIKA SRBIJE

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.