humor

ŠTEDIŠA - MARINA ARISTO MARKOVIĆ


Резултат слика за penzioner

Štediša

Ne  znam  kako  je  kod  vas,  ali  u  mojoj  kući  nema  većeg  trošadžije  od  moje  žene.  Da  sam  znao  da  će  me  takva  sudbina  zadesiti,  dobro  bih  razmislio  da  li  da  za  životnu  saputnicu  uzmem  deset  godina  mlađu  ženu.  Da  vam  ne  pričam  koliko  sam  bio  srećan  i  to  baš  do  dana  kad  sam  ušao  u  osmu  deceniju.  Od  tog  dana  sve  se  promenilo,  sem  penzije.  Njena  vrednost  jeste  ostala  ista,  da  ne  kažem  ispod  dostojanstva,  ali  za  mene  je  duhovno  uvek  bilo  vrednije  od  materijalnog.  Uvek  su  me  privlačila  putovanja  i  knjige.  Jer,  k’o  što  kažu,  šta  vam  novac  vredi  ako  ne  znate  čitati  ili  ako  ne  putujete?  A  ja  sam  sa  punih  sedamdeset  leta,  napokon  dočekao  potpuno  zadovoljenje  na  tom  duhovnom  planu.  To  mi  je,  u  neku  ruku,  omogućio  Zakon.  Moje  je  bilo  samo  da  doživim  sedamdesetprvu  i  da  uđem  u  klub  „privilegovanih“.  Dobio  sam  besplatnu člansku kartu  Narodne  biblioteke  i  besplatnu  markicu  gradskog  prevoza,  pa  sad  mogu  da  čitam  i  da  putujem  (po  gradu),  do  mile  volje.  Sada  osećam  da  sam  cenjeniji  u  društvu,  čak  sam  priznajem  i  dobio  na,  davno  izgubljenom,  samopouzdanju.  
A  onda ...  
Kažu  da  se  niko  nije  naučen  rodio.  I  ma  koliko  svako  od  nas  mislio  da  su  to  smislili  oni  manje  pametni,  da  bi  se  utešili,  ja  koji  sebe  smatram  izuzetno  pametnim,  spreman  sam  da  to  prihvatim  kao  činjenicu.  I  još  dodajem  da  u  tom  učenju,  itekako  ima  čari.  Jer  možda  ranije  nisam  umeo,  ali  od  kako  sam  otišao  u  penziju,  naučio  sam  da  štedim.  I  priznajem  da  mi  sada  u  tome  nema  ravnog.  Posebno  volim  da  uštedim  na  struji.  Sigurno  se  pitate  kako  ja  to  činim?  Lepo,  koristim  prednosti  koje  mi  društvo  pruža.  Svakog  jutra  posle  laganog  doručka,  prvo  svratim  u  Narodnu  biblioteku.  Uzmem  neku  laganu  literaturu  (ranije  sam  čitao  filozofske  knjige,  ali  sada  mi  je  filozofije  preko  glave),  pa  onda  knjigu  pod  mišicu  i  pravo  do  prve  stanice  gradskog  prevoza.  To  posebno  ima  efekta  u  zimskom  periodu,  kad  su  autobusi  topli.  Srećom  živim  u  velikom  gradu,  pa  ima  mnogo  linija.  I  tako  svakog  dana,  od  jutra,  do  podneva.  Onda  dođem  kući  na   ručak,  pa  jovo - nanovo.  Ali  džaba  što  ja  štedim  kad  ona,  moja  žena,  rasipa.  I  ne  bih  ja  ni  znao  da  je  struja  pokupela,  da  mi  nije  moje  rasipnice.  A  znate  li  samo  koliko  bi  nam  kućni  budžet  bio  olakšan  da  je  ona  mojih  godina,  pa  da  je  i  ona  sa  mnom  ušla  u  klub  „privilegovanih“ ,   pa  da   se  tako   ''privilegovani''   zajedno  vozikamo  po  gradu.  E,  kad  samo  to  pomislim,  mene  obuzme  neka  tuga.    

Marina Aristo Marković

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.