humor

TRUT - VELIZAR RADONJIĆ



Piše: Velizar Radonjić

T R U T

Odrađujem svakodnevnu pješačku turu. Ispred mene šetaju sredovječan čovjek i dječak od nekih deset do dvanaest godina. Po razgovoru shvatih da su otac i sin.  I ako mimo moje volje ne mogu da ne čujem njihov razgovor:
-       Tata, mogu li da te pitam nešto?
-       Pitaj Sine.
-       Hoćeš li da mi, ako prođem bez slabih... ne bez slabih nego sa dobrim, hoćeš li onda da mi kupiš ajfon?
-       A šta ti je toj AJFON?
-       Kako šta? Mobilni, Tata. Znaš kakav je?  To su ovi novi pametni telefoni. Sve znaju. Čudo!
-       Pametni telefoni?! Kad sam ja bio mali, telefoni su bili dosta glupi, ali su đeca bila pametna.
-       E’,  kad si ti bio mali. Kad je to bilo? Prije sto godina. Tada  nije ni bilo  telefona. Sad je drugo vrijeme.
-       Znam, Sine znam. Drugo je vrijeme. Poprilično drugačije. Bojim i naopako. No, ne reče mi, šta je sa tvojim telefonom? I ono je bio dosta bistar telefon. Radi li?
-       Tu je. Radi. Ali to je stari model. Ima mu skoro tri godine. Ne mogu više da skinem ni jednu od ovih novih aplikacija. Bez tebe ost’o, on je samo za recikliranje.
-       Pa i ja sam stari model, Sine, puuno stariji od tvoga telefona, ali još radim. Svaka aplikacija se prima na moja pleća. Još nijesam za recikliranje.
-       Pa nije to isto.
-       Jeste, skoro isto. A što se tiče novoga telefona, bojim se da će to morati malo da pričeka.
-       ???
-       Kao prvo, nema pogađanja oko škole...

Objašnjava mu otac kako mora da se uči, škola mora da se završi i sa ajfonom i bez ajfona. Kao i svaki roditelj htio bi da mu dijete bude školovano i bar malo pametnije od telefona. Objašnjava i da on nema novca za takav luksuz. Ima mnogo prečih stvari koje treba da se kupe, a para nema.

-       A zašto mi nemamo para k’o drugi? pita ga sin.
-       Koji drugi?
-       Pa, recimo, Petrovići.
-       Koji Petrovići?
-       Pa Petrovići, znaš onog Marka iz moga odjeljenja što mu tata radi u Vladi?
-       Znam Sine. Kako znaš da oni imaju puno para?
-       Pa znam. Marko stalno priča kako je pun „ko’ brod“. A vidi se i na njemu da je pun.
-       Pun sam i ja, ali safre, a ne para. Reče da mu tata radi u Vladi?
-       Jeste.
-       E, vidiš, zato imaju para. I zbog toga što oni imaju  - mi nemamo. Tako  je Bog naredio. To su prirodni zakoni.
-       Ne razumijem.

Računajući da će ga sin tako najlakše razumjeti, poče slikovito da mu objašnjava kako đedove pčele prave med. Objašnjava da u košnicama postoje i trutovi. Trutovi ne prave, oni samo troše med. Slično je i izvan košnice. On i njegove kolege koje rade na građevini, poput pčela, zarađuju pare. Te pare raspoređuju i troše oni što rade u Vladi, kao oni trutovi u košnici. Objasnio mu je da će onome ko cijedi i pretače med uvijek ostati da oliže prste. Isto tako će se i onome ko broji i raspoređuje državne pare poneka zalijepiti za prste ili uvući u rukav.

-       Znači li to da Petrovići imaju para zato što je Markov tata trut?, pita sin da pritvrdi gradivo.
-       Da. Može se i tako reći.
-       A je li i Marko trut?
-       Nije još, ali je na dobrom putu da to postane,  samo da poodraste.
-       A kako se postaje trut? I ja bi’ volio da budem k’o Marko.
-       Znam. Mnogi bi voljeli da budu trutovi. Ali to ne zapada svakoga. Bojim se da su sva mjesta popunjena.
-       E, jebi ga, Tata, kakvi sam ja baksuz.


Jebi ga dječko, pomislih u sebi. Ti jesi baksuz, ali ne zbog toga što ne možeš da postaneš trut - možda ti se želja na kraju i ispuni. Ti si baksuz zato što smo izgradili sistem u kojem je najveći ideal tvojih vršnjaka kako da postanete trutovi.

Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.