humor

VELIZAR RADONJIĆ - VOX POPULI

Piše: Velizar Radonjić

Vox populi

Резултат слика за JAVNOST

Tek što sam odložio novine i naočari, namještajući se za popodnevu dremku, zvoni telefon. Neću da je javljam, rekoh sebi, nije ovo vrijeme kada se neko zove. Virijeme je odmora. Telefon zvoni i dalje. Uporan je. Vidim da od spavanja nema ništa i odlučih da se javim.

-          Alo!!! Odzvanja mi nečiji glas u slušalici.
-          Alo, izvolite!
-          Alo, alo!! odjekuje mi i dalje u ušima.
-          Izvolite, čujem Vas!
-          Ovdje Agencija za istraživanje javnosti „Vox populi“.
-          Kako ste rekli?, priupitah jer nijesam bio siguran da li sam dobro čuo.
-          „Vox populi“ ili na našem jeziku „Glas naroda“.
-          Glas naroda?
-          Da. Glas naroda – Glas Boga.
-          Aaaaa, to. Glas Boga. Vi ste iz Crkve?
-          Ne. Nijesmo iz Crkve. Mi smo privatna agencija za istraživanje javnosti.
-          Ako je privatna, kako onda Glas Boga?
-          To se samo tako kaže: „Glas naroda – Glas Boga“. Naše ime je samo „Glas naroda“.
-          Razumio sam. Znači, samo Glas naroda. Nema Boga? Upitah začuđeno a u sebi pomislih: viđi budale, kaže: nema Boga.
-          Ima Boga, kako nema?
-          Pa Vi sad rekoste da se to samo tako kaže, ima naroda a nema Boga.
-          Ma ne, rekao sam Glas naroda – Glas Boga.
-          Dobro, dobro. Nego, ne rekoste mi zašto ste me zvali, prekidoh ga samo da se ne bi ubjeđivali ima li ili nema Boga.
-          Pravimo anketu, ispitujemo šta misli Javnost?
-          Zašto to mene pitate?
-          Vi ste prosječan građanin.
-          Što jes, jes, rekoh i izdeklamovah naglas: metar i osamdeset, osamdeset pet, četrdeset, SSS...
-          Šta Vam je to metar i osamdeset, osamdeset pet...??
-          Kako šta. Prosjek. Metar i osamdeset sam visok, imam osamdeset pet kila, četrdeset godina, srednja stručna sprema... Sami ste rekli da sam prosječan građanin.
-          Jeste rekao sam, ali nijesam Vas to pitao.
-          A šta ste me  pitali?
-          Nijesam Vas još ništa pitao.
-          Što čekate, što ne pitate?
-          Ma ja bih, nego nikako da se sporazumijemo.
-          Pa hajde, sporazumite se, pitajte me.

Šta sam ja to Bogu skrivio, pomislih. Neka što mi je oštetio spavanje, nego se ubjeđujemo ima li Boga i još moram da čekam dok se on spoprazumije šta će da me pita.

-          Dobro. Mogu li da počnem?
-          Jedva čekam. Šta Vas interesuje?
-          Interesuje nas šta misli Javnost...?

Viđi Boga mu njegovog. Našo mene da pita šta misli javnost, ko da sam mu ja neki dostavljač.Odlučih da mu ništa ne kažem, pa neka pita dostavljače, mislim one koji snimaju i dostavljaju šta misli javnost. A ja ću njemu po onoj našoj staroj: da mu merak napravim, a da mu poso ne završim.

-          Ništa. Javnost ništa ne misli, odgovorih,  a on neka tumači šta sam mu reko.  Drugi misle, a Javnost samo ponavlja to što drugi misle.
-          Kako to - drugi misle?
-          Lijepo. Imaju oni koji su plaćeni da misle. Javnost je tu da plaća one koji misle i da za njima ponavlja ono što oni misle.
-          Nije baš tako. Valjda i Javnost nešto misli?
-          Misli, ali ne javno.
-          Recite mi, onda, šta Javnost misli a da to nije javno?
-          Ništa. To nije Javnost.
-          Kako nije Javnost?
-          Tako. Kad Javnost misli tajno, onda nije Javnost. Onda je to je Tajnost.
-          A zašto misle tajno?
-          Zato što ne smiju da misle javno?
-          Zbog čega ne smiju? Ovo je slobodna zemlja.

Viđi Đavola, našo meni da priča da je ovo slobodna zemlja. Kao da ja ne znam. Pazi da se ne upecam.

-          Jeste, nastavih ja, slobodna je. I svako je slobodan da misli tajno, a svako ima pravo da ne bude slobodan da misli javno.
-          Zašto?
-          Zato što imaju oni koji su plaćeni da misle. Pa ako bi svi počeli da misle, onda bi se ljutili oni koji su plaćeni da misle.
-          Zašto bi se ljutili?
-          Zašto?  Problem je što će se, ako  svi počnu da misle, vidjeti da oni koji su plaćeni da misle zapravo ništa ne misle.
-          Kako ništa ne misle?
-          Tako, oni samo misle koliko će da budu plaćeni za to što misle, a da zapravo ništa ne misle. Drugi misle i za njih.
-          Jesu li i ovi drugi plaćeni da misle za one koji su plaćeni da misle, a ništa ne misle.
-          Ne. Oni nijesu plaćeni da misle. Oni su plaćeni da ništa ne misle.
-          Kako to da ništa ne misle?
-          Lijepo. Manju će štetu da prave ako ništa ne misle.
-          Sad mi tek ništa nije jasno. Ima li uopšte neko ko misli javno?
-          Nema.
-          Kako nema? Pa valjda ima neko ko misli šta i kako treba da se misli?
-          Ima.
-          Ko?

On kao ne zna ko misli za sve nas pa našo mene da pita. Zini da ti kažem.

-          Oni, odgovorih mu.
-          Ko su to „Oni“?
-          To je tajna. Zato se samo kaže: „Oni“.
-          Zašto je to to tajna?
-          Zato što i Oni misle tajno. Ako budu mislili javno, javnost će znati šta misle, pa neće moći da čine sve ono što smisle.
-          Ko onda misli ono što javnost ponavlja?
-          Opet Oni. Oni tajno smisle ono što stvarno ne misle i onda daju onima koji su plaćeni da misle, a zapravo ništa ne misle. I onda Javnost ponavlja ono što Oni smisle.
-          Ne razumijem?
-          Ne razumijem ni ja, ali tako je.
-          Dobro, dobro. A šta Javnost misli tajno?
-          Ništa. Rekao sam Vam  da Javnost ništa ne misli.
-          Dobro, hajde i da je tako,  recite mi bar, ko još misli tajno?
-          Ko? Svi. Ovdje svi misle tajno. Zbog toga i ne postoji Javnost. Ovdje smo svi Tajnost.
-          Paaaa... nemojte, nije baš....
-          Možda jes a možda i nije, sto- posto. Nego, Vi ste htjeli nešto da me pitate?
-          Ništa... Pogriješio sam broj.

Viđi budale, po ure razgovaramo i tek je sad ukapiro da je pogriješio broj.


Administrator ШИПАК

0 коментара:

Шипак, Београд.Сва права су задржана!Дизајн блога Игор Браца Дамњановић. Омогућава Blogger.